Stabilitatea emoțională – obligatorie în orice dietă

Category: DIETĂFRUMUSEȚE&SĂNĂTATE Comments: No comments

Există oare vreo femeie care să nu fi încercat, cel puțin o dată, o dietă? Fie pentru a da jos câteva kilograme, fie a se rotunji un pic pe alocuri, nu cred că există cineva care să nu fi trecut printr-o asemenea experiență.

Am citit multe articole, în ultima perioadă, despre cât de chinuitoare pot fi dietele, fie ele personalizate sau nu.  Uneori, totul pornește de undeva, din adâncul nostru, din ceva ce poate nici măcar nu conștientizăm. Așa am reușit să înțeleg, aproape de finalul discuției mele cu Cori, la prima ședință de consiliere, când mi-a explicat, cu exemple, de situațiile în care aș fi avut nevoie de terapie. De cele mai multe ori, însă, stabilitatea emoțională ne-o putem câștiga singure, fără prea mare efort, doar cu puțină disciplină, consecvență, stimă și respect pentru noi însene.

Fie că situația ce ne îndeamnă la dietă ține de anumite probleme medicale sau strict de estetică, stabilitatea și echilibrul emoțional sunt cele ce ne susțin în momentele în care vrem să renunțăm.

Iată  câteva lucruri simple pe care le putem face pentru a ne menține și îmbunătați starea emoțională:

  1. Fii o bună prietenă – singurătatea nu îți este un aliat. Fa-ți prieteni, socializează în real life, organizează petreceri, susține-ți prietenii în proiectele personale, bucură -te de reușitele pe care le aveți fie împreună, fie separat. Împărtășește cu aceștia visurile tale și fă-i părtași la realizările, oricât de mici, pe care le ai.
  2. Nu te suprasolicita – cunoaște-ți limitele și nu uita că și un progres lent este întotdeauna binevenit. A-ți cunoaște limitele și a accepta ceea ce ești și poți să faci este o dovadă de maturitate și de echilibru.
  3. Acordă ajutor necondiționat – întotdeauna te vei simți bine atunci când vei ajuta pe cineva, indiferent sub ce formă, fără să aștepți nimic în schimb. Înscrie-te într-un program de voluntariat dacă timpul îți permite, sau gătește într-o duminică pentru vecinii aflați în nevoie, pentru un centru de plasament, sau bătrânii aflați în fața bisericii din cartierul în care locuiești.
  4. Let it go! – nu te mai frământa pentru lucruri/situații deja trecute. Învață-ți lecția din greșeala făcută și mergi mai departe. Nu te ajuți cu nimic dacă rămâi ancorată în trecut.  Acesta nu mai poate fi schimbat. Trăiește ziua de astăzi mai înțeleaptă.
  5. Fii pozitivă – privește partea plină a paharului ori de câte ori ai ocazia. În plus, evită știrile, filmulețele de pe facebook sau  mesajele de pe mail, ce îți pot afecta echilibrul emoțional. Într-adevăr este multă durere în lume și sunt milioane de cazuri sociale sau medicale.  Simplul fapt că lași să te afecteze un film/știre bine poziționate și realizate din punct de vedere marketing, nu ajută pe nimeni, cu atât mai puțin pe tine.
  6. Mănăncă sănătos – evită zahărul, alimentele procesate, produsele de patiserie, sucurile carbo-gazoase. Asigură-ți nutrienții necesari din fructe și legume proaspete, semințe crude și carbohidrați de bună calitate.
  7. Fii recunoscătoate – scrie în fiecare zi cel puțin 5 lucruri/situații care merită recunoștința ta. La început poate fi dificil, însă după numai câteva zile, îți va fi greu să te mai oprești din scris. Vei vedea câte lucruri minunate se întâmplă în viața ta și vei învăța lecția recunoștinței, mulțumirii,satisfacției.

 

Fii fericită!

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>