Oboseala cronică în sarcină

Category: MATERNITATE Comments: No comments

Perioada de sarcină este, indiferent ce veți auzi în stânga și în dreapta, cea mai frumoasă perioadă a vieții unei femei. Chiar dacă există și momente dificile, cu greață, oboseală, temeri, insomnii, sentimentul că înăuntrul nostru crește o nouă viață este de nedescris. Fiecare mămică, după ce se plânge maxim 10 minute de momentele inconfortabile avute, recunoaște că perioada respectivă a fost într-adevăr minunată.www.beautystylo.com
Din cauza modificărilor hormonale ce se petrec în organismul femeii în timpul sarcinii, dar și a efortului suplimentar depus de organism, pot apărea o serie de neplăceri, cea mai frecventă dintre acestea fiind oboseala cronică. Multe dintre femeile însărcinate se plâng de o stare de extenuare extremă, care nu cedează nici în momentele de repaus. Această stare poate dura până la 6 luni și poate crea o stare de neliniște accentuată privind temerea unei nașteri în afara limitelor normale. De cele mai multe ori, simtomele oboselii cronice se pot agrava, femeile însărcinate plângându-se de pierderea memoriei și a capacității de concentrare, de dureri de cap, de gât, de dureri musculare și articulare și de un somn agitat și neodihnitor.
Deși această tulburare este asociată cu sarcina vă facem atente că oboseala cronică este o boală comună care afectează toate categoriile de persoane, nu doar femeile însărcinate.
Lucrurile devin un pic mai complicate în cazul femeilor însărcinate deoarece trebuie găsită o alternativă la tratamentul medicamentos, astfel încât fătul să nu aibă de suferit.

Iată ce poți face pentru a evita neplăcerile create de oboseala cronică:
1.Înlătură factorii nocivi pe toată perioada sarcinii
Vorbește cu familia și încearcă tu însăți ca în perioada sarcinii să înlături stresul și tensiunile create de diferite situații cu rudele sau familia. Aici includem și persoanele apropiate cum ar fi prietenele, soțiile prietenilor sau alte mămici dornice să își dea cu părerea ca fiind mai experimentate. Odihna este foarte importantă, iar repausul la pat este o condiție obligatorie pentru înlăturarea oboselii. Permite-ți să fii un pic egoistă.
2.Întărește-ți organismul cu ajutorul suplimentelor alimentarelongevitymag.co.za.
Ai nevoie de un aport suplimentar de minerale (fier, magneziu, cupru, crom), pe care îl poți obține fie cu ajutorul suplimentelor, fie printr-o alimentație sănătoasă și echilibrată.
Patrunjelul, curcuma, hreanul, ghimbirul sau păducelul sunt surse naturale ideale pentru complexul de vitamina B- care ameliorează sau conduce la dispariția simptomelor de oboseală cronică.
La rândul lor,ovazul, sunătoarea, limba mielului și crețisorul induc o dispoziție pozitivă și favorizează bunăstarea generală, în vreme ce laptișorul de matcă este considerat un bun stimulent al nivelului energetic.
3.Ține în permanență legătura cu medicul tău.
Chiar dacă te-ai hotărât să îți diversifici meniul, să apelezi la ceaiuri sau diferite legume, este bine să îți anunți medicul. De multe ori ceaiurile sau diferite flori/fructe nu au fost testate iar efectele negative asupra fătului nu se cunosc. De altfel, medicul tău trebuie înștiințat periodic de toate schimbările si toate simptomele pe care le ai. Faptul că poți opține o părere avizată îți va da un mare sentiment de siguranță.
4.Nu uita de exercițiile fizice.
Mișcarea moderată și plimbările în aer liber fac adevarate minuni în combaterea stării de epuizare fizică. De fiecare dată când ai ocazia, ieși la plimbare, conectează-te cu natura, respiră aer curat, vorbește-i bebelușului tău, bucură-te de tot ceea ce simți.
5.Crează-ți un spațiu în care să te simți confortabil.
Este important să te poți odihni așa cum trebuie. Fii atentă ca salteaua patului să fie confortabilă, să ai perne la îndemână (cu cât înaintează sarcina cu atât există posibilitatea să ai probleme cu coloana vertebrală sau cu respirația), așează pe noptieră un pahar cu apă astfel încât să nu fi nevoită să cobori din pat peste noapte. Adaugă și un lucru drag ție, ceva ce îți conferă siguranță și liniște: un obiect religios, un talisman, o hăinuța pentru viitorul bebe, o carte sau…telefonul mobil. Nu îl recomandăm însă, pentru mămicile care mai au foarte puțin până la naștere, poate fi un instrument foarte util.

Ai grijă de tine pentru a fi o mămică sănătoasă!

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>