Lavazza Group, una dintre cele mai mari companii de cafea din lume și cafeaua oficială Roland-Garros încă din 2015, își confirmă angajamentul față de lumea sportului și a tenisului prin reînnoirea colaborării cu turneul francez până în 2025.

Franța este o țară strategică pentru companie și reprezintă a doua piață de desfacere pentru grupul din Torino, după Italia. Aici și-a deschis primul birou din străinătate în urmă cu 40 de ani, marcând primul pas într-un proces de expansiune în urma căruia grupul este, în prezent, activ pe toate segmentele de business, cu operațiuni pe 140 de piețe, 9 fabrici în 6 țări și peste 4.000 de parteneri din întreaga lume.

Cu Roland-Garros, compania împărtășește, de asemenea, valori legate atât de lumea sportului, cât și de sustenabilitatea economică, socială și de mediu, de unde și importanța turneului francez de Grand Slam la care Lavazza este partener.

În acest an, Lavazza revine în forță cu 70 de puncte de vânzare, 300 de aparate de cafea și 20 de barmani calificați pentru spectatorii turneului. În plus, două locații dedicate fanilor din Paris – situate la farmacia Publicis de pe Champs Elysées și la chioșcul Roland-Garros de la Opera din Paris – vând diverse produse Lavazza concepute special pentru turneu.

LAVAZZA, ROLAND-GARROS ȘI LUMEA TENISULUI: LA INTERSECȚIE DE VALORI COMUNE

Lumea tenisului și Lavazza Group sunt unite de apetența pentru excelență, precum și de o cultură ghidată de autenticitate, convivialitate și responsabilitate. Aceste valori intrinseci care unesc cele două mărci au făcut ca, începând din 2011,  Lavazza să devină cafeaua oficială a evenimentelor de Grand Slam, nu numai la Paris, ci și la Wimbledon și US Open. În plus, pentru a-și spori implicarea în lumea tenisului, Lavazza și-a extins lista de ambasadori de brand, adăugându-l pe jucătorul italian Jannik Sinner, locul 12 în clasamentul mondial.

Din 2020, Lavazza este, de asemenea, Partener Platinum al turneului Nitto ATP Finals 2021-2025, care se desfășoară la Torino. Această colaborare reflectă legătura puternică dintre companie și orașul său „natal”, care datează de la înființarea Lavazza în 1895, marcând invenția primei cafele espresso italiene din istorie.

„Implicarea noastră în lumea sportului reprezintă o oportunitate de dezvoltare strategică pentru Lavazza Group”, a declarat Giuseppe Lavazza, vicepreședinte al grupului. „Parteneriatul cu Roland Garros pe o perioadă de șapte ani este în conformitate cu strategia noastră de expansiune pe plan internațional și ne consolidează prezența pe una dintre cele mai importante piețe pentru noi, oferind tuturor pasionaților de tenis experiența autentică a cafelei italiene în toate formele sale. Suntem încântați să reînnoim parteneriatul de lungă durată cu acest turneu, cu care împărtășim un obiectiv comun: transformarea acestui eveniment de renume internațional într-o experiență unică pentru spectatori.”

„Rezultatele excelente din 2021 nu reprezintă doar o reușită importantă pentru grupul nostru, ci și un bun punct de plecare într-un an plin de provocări. Franța este una dintre cele mai importante piețe pentru noi. Canalele noastre de distribuție complementare și decizia strategică de a avea în portofoliu două mărci puternice, Lavazza și Carte Noire, au condus la succesul nostru ca grup de talie mondială și companie de top atât pe segmentul out-of-home, cât și pe cel de retail”, a conchis Giuseppe Lavazza.

LAVAZZA ȘI SUSTENABILITATEA: LA ROLAND GARROS, CELE MAI RECENTE REZULTATE ALE UNUI ANGAJAMENT ÎNRĂDĂCINAT ÎN VALORILE DEȚINUTE DE FAMILIE

  • 100% din energia electrică din surse regenerabile utilizată în fabricile din Italia, Franța, Canada și Marea Britanie
  • 65% din ambalajele grupului sunt deja reciclabile și 95% din deșeurile industriale sunt recuperate
  • credite pentru 830 de mii de tone de carbon achiziționate pentru a compensa emisiile care nu pot fi reduse, iar cinci dintre gamele de produse-cheie ale grupului sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.
  • 32 de proiecte de dezvoltare durabilă în 20 de țări, cu peste 136.000 de beneficiari prin intermediul Fundației Lavazza

Odată cu înființarea Fundației Lavazza în 2004, grupul a început acțiunile de implementare în ceea ce privește angajamentul său față de sustenabilitatea socială, de mediu și economică, care a început prin sprijinirea comunităților producătoare de cafea prin proiecte concrete de care beneficiază acum peste 136.000 de cultivatori de cafea din 20 de țări de pe trei continente. Aceste programe, puse în aplicare cu sprijinul comunităților locale, au ca scop îmbunătățirea randamentului și a calității cafelei și promovarea atât a spiritului antreprenorial în rândul cultivatorilor, cât și a îmbunătățirii nivelului de trai al acestora, punând accent pe valoarea muncii femeilor și implicând noile generații.

În ultimii 20 de ani, am dat pus un mare accent pe angajamentul nostru față de sustenabilitate. 2015 a fost un an-cheie, marcat de publicarea primului raport de sustenabilitate și de lansarea unui program de integrare a unei componente de sustenabilitate în operațiunile de afaceri ale companiei, în concordanță cu Agenda 2030 a Organizației Națiunilor Unite, care va fi aprobată în curând, și cu cele 17 obiective de dezvoltare durabilă (ODD) ale acesteia.  

Dacă în ceea ce privește dimensiunea socială, proiectele dezvoltate prin intermediul fundației sunt integrate la nivel internațional la nivelul grupului, angajamentul Lavazza în lanțul de aprovizionare este definit de o strategie de sustenabilitate organizată în funcție de trei niveluri de acțiune bazate pe o abordare științifică:

1. măsurarea impactului –  100% din instalațiile de producție evaluate din punct de vedere al impactului asupra mediului.

2. planuri de reducere a impactului, datorită cărora 100% din energia utilizată în fabricile din Italia, Franța, Marea Britanie și Canada provine din surse regenerabile; 65% din ambalaje sunt deja reciclabile, iar 95% din ambalaje sunt de tip flexibil; 95% din deșeurile industriale sunt recuperate – luând în considerare economia circulară -, compania trimițând 3.000 de tone de deșeuri de cafea pentru producția de îngrășăminte organice la terți.

3. intenția de a compensa emisiile reziduale echivalente CO2 care nu pot fi reduse, prin proiecte de achiziție de credite de carbon conforme cu cele mai stricte standarde internaționale și care provin din programe de reîmpădurire, agricultură durabilă și energie regenerabilă în țările în curs de dezvoltare, cu următoarele rezultate:

  • credite pentru 830 de mii de tone de carbon achiziționate pentru a compensa emisiile care nu pot fi reduse
  • peste 900.000 de hectare de păduri protejate, 270.000 de tone de emisii de dioxid de carbon economisite și 37.000 de persoane care au acces la apă potabilă. 
  • neutralitate în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon pentru cinci dintre principalele game de produse ale Grupului

Acest angajament este recunoscut la nivel internațional, iar în 2022 Lavazza Group a fost din nou una dintre cele 100 de companii cu cea mai bună reputație din lume, conform clasamentului “2022 Global RepTrak®”, publicat de The RepTrak Company, specializată în măsurarea reputației corporative, conform opiniei publice. Este a cincea cea mai mare companie italiană și singura companie din Top 100 care activează în segmentul băuturilor.