Companiile care știu să își păstreze și să își motiveze angajații au o creștere a performanței cu 240%. Cu toate acestea, doar 20% din oamenii care merg la serviciu în lume o fac cu interes și plăcere. În volumul „Employer Branding 100%”, proaspăt apărut la Curtea Veche Publishing, consultantul de marketing Doru Șupeală îi învață pe  angajatori cum să obțină devotamentul și implicarea oamenilor care lucrează pentru ei, oferindu-le nu doar un salariu, ci și bucuria de a munci.

La ce ajută un brand de angajator? Dacă în compania în care lucrezi, rata de plecări naturale depășește un procent de 5%, cel mai probabil există o problemă. Media ratei de reziliere a contractelor de muncă la inițiativa angajaților în România era acum câțiva ani de 16.4%[1] și sunt companii unde această rată ajunge și la 40-50%, cu costuri enorme pentru angajatori. Acolo unde companiile știu să creeze experiențe plăcute și să le arate oamenilor că sunt parteneri într-o călătorie pe termen lung, nu există probleme în a recruta și a păstra oameni. 60% dintre companiile românești se confruntă însă cu problema plecării voluntare a angajaților și întâmpină dificultăți în a găsi înlocuitori de calitate[2]. Doru Șupeală scrie în cartea sa despre motivele pentru care se ajunge în astfel de situații și ce se poate face pentru a fi evitate.

Cât te costă să pierzi un angajat? Conform autorului cărții „Employer Branding 100%”, organizațiile nu par a fi conștiente de valoarea economică reală care li se scurge printre degete atunci când un profesionist decide să își abandoneze poziția – costurile ajung undeva între 12 și 150 de salarii brute/angajat, pierdere care nu se regăsește însă în registrele contabile. La nivel global, pierderile cauzate de lipsa de interes a angajaților se ridică la 8,1 trilioane de dolari anual.

Așa cum spune chiar autorul cărții „Employer Branding 100%”, „dacă ești antreprenor, manager, lider de echipă ori organizație sau lucrezi în Resurse Umane, Marketing sau Comunicare sau pur și simplu ești curios din fire, această carte este scrisă pentru tine”. Cartea apărută la Curtea Veche Publishing include studii de caz și surse de inspirație de la mari companii din România și din străinătate.

Printre lucrurile pe care le analizează cartea se numără: ce este și cum se construiește un brand de angajator; cum se formulează Propunerea de Valoare a unui angajator; ce așteaptă românii de la un angajator; cum se construiesc cele douăsprezece elemente fundamentale în Employer Branding; cum se menține și se măsoara performanța activităților de branding de angajator ș.a.m.d.

Cartea se bucură deja de aprecierea unor persoane publice și specialiști în marketing, business și resurse umane:

„Un ghid solid și necesar pentru liderii de organizații. Ar trebui să fie citit și de liderii noștri politici.” – Valeriu Nicolae

„Diferența dintre un om extraordinar și un om bun este de cel puțin 300%, în termeni de rezultat și valoare creată. Iar să aduci alături oamenii buni nu e o întâmplare, ci un proces riguros. Această carte e un ghid care vine într-un moment cum nu se poate mai bun pentru oricine vrea să reflecteze și să creeze acest proces. ” –  Andreea Roșca

„Recomand să iei două cărți. Una pentru tine și alta ca s-o uiți în biroul șefului, la o ședință. Că dacă i-o faci cadou, o să creadă că el e exemplul negativ. Dar dacă o găsește și aplică ce învață din carte, merită investiția!” – Lucian Mîndruță

„Așa cum din niciun birou HR nu lipsește un exemplar din Codul Muncii, e doar o chestiune de timp până când această carte va fi la fel de esențială în departamentele de Resurse Umane. ” – Andra Pintican, fondator Școala de HR

„Tranzacția muncă/bani nu mai e suficientă. Ca să lucrezi cu oameni buni, trebuie să fii un om bun, iar compania ta trebuie să fie și ea bună. Bună pe bune! Cu angajații, cu comunitatea, cu mediul, cu clienții.” –  Dragoș Pătraru

 „Mi-aș dori din suflet ca orice conducător de organizație, chiar și în instituțiile statului, să știe, să înțeleagă și să aplice ce a scris Doru aici.” – Marian Godină

DORU ȘUPEALĂ este consultant de marketing, management și business, Head of Marketing al unei companii IT și Managing Director al SPOR – Școala Pentru Oameni Responsabili. Este doctorand la Universitatea Babeș Bolyai cu o teză despre managementul creativității și inovației și desfășoară în prezent cea mai amplă cercetare academică internațională care evaluează climatul pentru creativitate și inovație în organizațiile IT. A finalizat în 2019 un Executive MBA „with Distinction“ la Hull University Business School în Marea Britanie, are licență și master în marketing la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj-Napoca și a absolvit în anii ’90 Facultatea de Filologie, secția Română-Franceză, la Universitatea Transilvania din Brașov. A fost director de marketing, comunicare sau procurement în mai multe companii locale sau multinaționale, între care Selgros, IKEA, Betfair Romania, Onyx Beacon, Ramada Brașov sau InNuts Fund. Între 1993 și 2000 a fost jurnalist și manager de presă, radio și TV, pentru ProTV și grupul Mix Media Radio Brașov.

Volumul „Employer Branding 100%” este disponibil pe curteaveche.ro și în librăriile din țară la prețul de 65 lei.


[1] cf unui raport PricewaterhouseCoopers, 2014

[2] cf. unui studiu Valoria și Business Mark din 2016